woensdag 4 januari 2012

Mijn eerste bericht

Hier is dan mijn eerste bericht. In december ben ik stofjes gaan zoeken en de kleuren die ik het meest zal gaan gebruiken zijn rood en creme.




Ik vind ze zelf heel erg leuk worden. Of ik de 366 ga halen weet ik niet, we zien wel.
Verder heb ik aan een paar huisjes al de sashings gemaakt maar daar ben ik nog niet over uit.
Kijk maar



Ik twijfel of het niet te donker zal worden [zoals je ziet zitten de sashings er niet mooi aan, lastig werkje].
Hier de huisjes op een lichte ondergrond.




Dit geeft wel weer meer rust, alleen valt hier de lucht minder op. Maar die kan ik eventueel ook nog blauw maken. Misschien heeft iemand een tip. In ieder geval is het leuk om huizen te bouwen.



Hier is mijn andere projekt wat ik ann het maken ben. Het is de BOM Camelot waarvan ik elke maand het patroon en de stof van Janine van 't Quiltgebeuren krijg. Deze is ook erg leuk om te maken. Heel anders met al die ronde vormen maar de kleuren van de stof zijn erg mooi.




Dit is blok 1 die ik aan het vastnaaien ben op de achtergrondstof.




En dit is blok 2. Volgende week komt blok 3, ben benieuwd.


Dan iets heel anders waar ik mee bezig ben.
Ik ben namelijk de Autumn Sampler aan het borduren.
Af en toe vind ik het leuk om iets te borduren waar heel veel kleuren in zitten.




Binnenkort krijg ik het patroon en het garen om de Christmas Garden van Black Bird Designs te maken.
Dat is weer totaal anders dan waar ik nu mee bezig ben.

Voorlopig was dit het weer.
Het kost me nog veel moeite om een logje goed voor elkaar te krijgen, maar aldoende leert men, zeggen ze.

Tot de volgende keer.  Petra

14 opmerkingen:

  1. ik zou de grone boorjes nemen alllens komt dan mooi tot zijn recht
    patje

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Petra wat een mooie huisjes heb jij gemaakt ,helemaal mijn kleur.
    Ik begin er niet aan want er ligt nog genoeg op mij te wachten.
    Het ligt er aan waar je hem gaat hangen ik vind de donkere kleur best lekker pittig, maar als je de lucht licht blauw vind ik het jammer omdat hij nu een beetje Frans overkomt.
    Maar smaken verschillen
    Ook jou blog ziet er verzorgd hij gaat bij favoriten kan ik je lekker volgen.
    Groetjes Meriam

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooie huisjes heb je gemaakt. Ze lijken wel een beetje op de mijne. Als sashing heb ik voor zwart gekozen met op de hoeken allemaal verschillende blauwe stofjes. Ben benieuwd waar jij voor gaat kiezen.
    Groeten, Francien

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Petra
    Mooie huisjes heb je al, ik vind het een heel leuk project maar begin er maar niet aan, weet nu al dat ik niet iedere dag een huisje zou kunnen gaan maken.Hoe je de sashings gaat maken vind ik erg persoonlijk, de donkere komen inderdaad de huisjes wel mooi uit maar die licht kleur is veel rustiger die spreekt mij wel aan.
    Succes met de keuze, ik ga je volgen.
    Groetjes Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. hallo petra

    leuk dat je ook een blog ben begonnen het is niet zo moeilijk als het lijkt en wat je zegt al doende leert men . je huisjes vind ik mooi echt mijn kleuren ik zou ook voor de lichte shasings kiezen. he zo heb je er nog niks aan he? de een vindt dit en de ander zegt dat . veel succes hoor
    christine

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat ben je een mooi borduurwerk aan het maken en ik ben benieuwd naar je vorderingen.

    Lieve groetjes van Marion

    http://marionskruissteekjes.blogspot.com/

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Petra, leuk dat je met de Autumn bent begonnen, je bent al lekker opgeschoten. Ik zet je blog bij mijn favorieten.
    Succes ermee en groetjes Riet.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wauwww wat ben je met veel bezig !!!

    groetjes yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  9. hallo naamgenootje..
    je hebt een LEUK blog, ik ga je zeker volgen..
    veel blog en "knutsel"-plezier!
    groetjes, Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Je blog ziet er erg netjes uit Petra en je leert het al doende en soms gaat het wel eens fout ( bij mij dan..) maar daar leer je ook weer van. Wat een leuke huisjes ben je aan het maken zeg, ik zou gaan voor de donkere sashing maar misschien moet je nog eens kijken als je er meer af hebt.
    Groetjes Roos

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hallo Petra,

    Welkom in het bloggenland, je blog ziet er mooi uit.En je huis zijn super.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. wat maak jij je huisjes in een mooie kleurcombinatie, helemaal mijn smaak

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Allereerst wil ik je bedanken voor je lieve reactie op mijn blog. Heel eerlijk; daar werd ik best blij van. Ik probeer ook maar wat... Ik ben ook blij dat je reageert, omdat ik op die manier weer op jouw blog terecht bent gekomen, die ik ook zeker ga volgen. Met name je Camelot-project vind ik supergaaf. Die huisjes ook, maar ik zou in de stress raken als ik 366 huisjes zou "moeten" maken. De jouwe worden wel prachtig. Ook al met de kleuren. Bij de donkere sashings vind ik de huisjes er meer uitspringen en bij de lichte stof vind ik het geheel meer rust geven. Je zou voor de lucht ook shirtings kunnen gebruiken om een iets ander effect te krijgen. Dat geeft en een mooie lucht en net genoeg accenten om verschil te maken met je sashings. Ik wil er zo een aantal voor je snijden en opsturen (maar dan pas volgende week als de kids weer naar school zijn). Groet en nogmaals dank!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Leuk weer en blogster erbij, altijd leuk om de werkjes van andere te volgen.
    Ook besmet met het huisjes virus, ze worden leuk maar je borduurwerk vindt ik echt super.

    Groeten miny

    BeantwoordenVerwijderen